„Alma, a természet oltalma” – Itt az almaszezon!

 

Ismét elindítja az alma fogyasztásösztönző kampányát az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC). Az ötödik éve megrendezésre kerülő népszerűsítési időszak célja az egészségtudatos vásárlásra és táplálkozásra való ösztönzés mellett az, hogy felhívja a vásárlók és a fogyasztók figyelmét a friss és ízletes alma nagyszerű hatásaira.

„Alma, a természet oltalma” – ezzel a szlogennel szeretné a fogyasztásösztönző kampány a vásárlók figyelmét felhívni arra, hogy a jó minőségű étkezési almafajtákat rendszeresen fogyasszák és az almafogyasztás váljon a családok napi étkezésének részévé. Emellett a kampány bemutatja az alma pozitív élettani hatásait, hiszen az alma nagyban javítja az általános egészségügyi állapotot, erősíti az immunrendszert és mérsékli a fáradékonyságot.

Tarpataki Tamás, az Agrárminisztérium agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkára kiemelte, hogy a kampány legfontosabb célja az emberek figyelmének felhívása a jó minőségű, egészséges, magyar termékek fogyasztására. A gazdák a tavaszi járványhelyzetben is bebizonyították, hogy el tudják látni az országot élelemmel, ezért fontos, hogy a vásárlók az ízletes, zamatos, nem több ezer kilométerről érkező árut válasszák, ezzel is támogatva a magyar családok boldogulását és a gazdasági növekedést. Ráadásul a mostani járványhelyzetben nem lehet eléggé hangsúlyozni az alma egészséges élettani és betegségmegelőző hatásait, hiszen ahogy a régi magyar közmondás tartja: "napi egy alma - az orvost távol tartja".

Az AMC ügyvezetője, Ondré Péter kiemelte, hogy a kampánnyal az étkezési alma iránti keresletet szeretnék növelni. Az alma szinte egész évben kapható, nagy mennyiségben áll rendelkezésre és a többi gyümölcsfajhoz képest tízszer annyi ideig tárolható. Kitért arra is, hogy a december végéig tartó kampány kiemelt két hetes időszaka alatt  imázsfilm, rádió-, televízió, online-, és közösségi média hirdetésekkel kampányol az AMC, valamint december végéig  számos kóstoltatáson találkozhatnak az ”Alma, a természet oltalma” szlogent viselő promóció üzeneteivel, és ismerhetik meg az alma jótékony hatásait, kezdve az immunerősítéstől a kiváló koleszterincsökkentő és fogyókúrába is hatásos vitamin és ásványianyagtartalommal.

A promóció sajtótájékoztatóján Karsay Ferenc, Budafok-Tétény polgármestere így fogalmazott: Egyre többen, így magam is keresem azt, ami nem mesterséges, ami nem instant, vagy hamis. A piac egy olyan hely, ahol az igazit találhatjuk. És nemcsak a szabadföldi paradicsomra, vagy a néhány órával ezelőtt a fáról szakított almára gondolok, hanem az emberi kapcsolatokra is.

Németh Zsolt, országgyűlési képviselő kifejtette: „A magyar alma fogyasztását népszerűsíti az agrárminisztérium a Szomszédok Piacán. A piac kettős előnye közösségünk számára, hogy a budafokiak minőségi magyar áruval és személyesen egymással is találkozhatnak. Aki magyar almát vesz, az nemcsak minőségit vesz, hanem támogatja a magyar termelőket is – erősíti a magyar közösséget a Nemzeti Összetartozás évében. Hozzáteszem, hogy az öntudatos vásárlás már a reformkorban védte a hazai termékeket, termelőket, piacot az Országos Védegylet ernyője alatt. Vegyél, fogyassz hazait!”

A sajtótájékoztató részeként lehetőség volt a piac környékén járó lakosoknak megkóstolni a különböző almafajtákat, amely nagy sikernek örvendett. A kampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a https://www.amc.hu/almakampany/ oldalon.