Edukációs kampány indult a méhekért

 

A méhek védelmére, természetben betöltött szerepükre és a méz jótékony hatásaira hívja fel a figyelmet az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) közös edukációs kampányában. Idén elsősorban az óvodásoknak és a kisiskolásoknak szóló aktivitásokkal találkozhatunk.

A méhészeti ágazat kiemelt fontosságú szektor, hiszen a méhek az ökoszisztéma nélkülözhetetlen láncszemei. Fontos, hogy védjük, óvjuk őket, ezért a kampány szervezői idén a legkisebb korosztály felé fordulnak. Az óvodásokat és kisiskolásokat célzó, edukációs kampányukban rávilágítanak a méhek fontosságára és kulcsszerepükre a növények beporzásában.

A népszerűsítés egyik eleme a rajzpályázat, amelyen részt vehet bármilyen óvodai csoport és általános iskolai osztály. 2021. június 7. éjfélig lehet pályázni a méhek életével, méhészkedéssel, a méz fogyasztásával kapcsolatos rajzzal. Sorsolásra másnap kerül sor, ahol egy óvodás és egy általános iskolai osztály 50-50 kg akácmézet, a csoport/osztály létszámának megfelelő mennyiségű „Bolyhos és Szofi” című mesekönyvet és „Vidéki séta” memóriajátékot kap.

Az AMC oldaláról már letölthető az óvodásokat és kisiskolásokat célzó, oktató Mézes-méhes kifestő is, melyet több ezer példányban osztanak ki óvodákban és iskolákban.

Emellett az online térben egy 4 részes minisorozat indul júniusban Nyári Dia színésznő vezetésével. Az első részben Mézes Gergő közreműködésével a mézek fontosságáról, szerepéről, típusairól és fajtáiról, valamint az egészségre gyakorolt jótékony hatásairól tudhatunk meg információkat. Míg a további részekben megismerhetjük a méhhotelek és a kaptárak működését, a méhek fenntartásának praktikáit, és a mézes édességek készítésének titkát is.

A mézkampányhoz egy dal is készült a gyermekek körében népszerű Alma együttes közreműködésével, melynek videóklipje hamarosan elérhető lesz a népszerű közösségi média felületein.