Marketingtanácsok és tapasztalatok az AGROmashEXPO-n

 

Napról napra változó világunk marketingmegoldásairól, annak mérhetőségéről, és az agrármarketingben várható irányokról adtak tájékoztatást a „Mi terem a neten?” című konferencia előadói az Agroinform.hu csapata szervezésében az AGROmashEXPO kiállításon.

Megnyitó köszöntőjében Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója a korábban soha nem látott, virtuálisan elérhető adatmennyiségről, a szelektálás jelentőségéről és az ebben főszerepet játszó hitelesség kérdésének felértékelődéséről beszélt.

Megjegyezve: a marketingtevékenységek hatékonyságában döntő szerepe van a hiteles, szakmailag megbízható információk megosztásának és az értékmegőrzést célzó szemléletnek. A szakember irányításával az AMC is ezen elvek mentén, továbbá a trendek lekövetésével és a promóciós tevékenységek korelváráshoz igazításával végzi munkáját. Ennek jegyében mobilapplikáció fejlesztéssel, a termékpálya kampányokat támogató videóblog sorozatokkal és többek között az online és a social térben figyelemfelkeltő akciókkal egészülnek ki az AMC által korábban is alkalmazott hagyományos marketingeszközök. 

Az agrármarketingben használt eszközrendszert támogató szemléletmód és a valós értékmegőrzés jelentőségét elemezte előadásában Dr. Totth Gedeon, a Magyar Marketing Szövetség, Agrár-és Élelmiszermarketing Tagozat vezetője, aki kiemelte, a marketing eszközrendszere a megfelelő szemlélet nélkül nem lehet hatékony. Röviden felsorolta az online marketingben tapasztalható változásokat, és megfogalmazta mi hozhat sikert: igazodni kell a változó fogyasztói igényekhez, ugyanis napjainkban a fogyasztók véleménycsoportokat alkotnak és ezen csoportok mentén kell elérni őket. Emellett kiemelte a kapcsolati marketing és az együttműködési marketing jelentőségét. 

 

Bolyki Bence az Agroinform.hu portávezetője előadásában a hatékony online-marketing eszközeit ismertette az Agroinform elmúlt 15 évének tapasztalatai alapján. Felvázolta többek között a kulcsszó alapú tartalomlétrehozás fontosabb lépéseit, és a keresőre optimalizált tartalomgyártás kritériumait is, tehát azt, hogy miként kerülhet egy tartalom a keresőlisták élére.

Rédey Iván a Kométa marketing igazgatója konkrét példán keresztül ismertette, hogyan tudta pozícionálni magát a Kométa a piacon: termékükhöz egy új üzenetet alakítottak ki, ami sikeresen elkülönítette azt a versenytársaktól.

Mielőtt Dr. Milics Gábor a Széchenyi István Egyetem docense, a Magyarországi Precíziós Gazdálkodási Egyesület elnöke az agrárdigitalizáció irányairól és gyakorlati hasznáról, valamint a februári PREGA Konferenciáról beszélt, Dombóvári István humorista dobta fel a konferencia hangulatát előadásával.

Az eseményt kerekasztal-beszélgetés zárta, amelyen marketingesek és marketing szakértők vitatták meg az agrármarketing aktualitásait és irányait.