Magyar termékek a „legek” között – kiváló minőségű élelmiszerek a SIAL CHINA-n
Prémium kategóriás magyar termékek bőséges kínálatát vonultatta fel az Agrármarketing Centrum (AMC) Kína legnagyobb - területét és áruválasztékát tekintve egyaránt évről évre növekvő - nemzetközi élelmiszeripari szakkiállításán, a SIAL CHINA-n 2018. május 16-18. között.
A hazai közösségi standon 9 kiállító olyan kiváló magyar exportcikkeivel ismerkedhettek meg a látogatók, mint a sajt és tejtermékek, a sertéshús készítmények és az édességfélék. Különösen nagy érdeklődés mutatkozott Tokaj édes boraiért és a magyar likőrökért. A magyar mézet is sokan keresték, kiváló minőségük és feltűnő, ízléses csomagolásuk sok látogató elismerését kiváltotta.
A SIAL China a legnagyobb nemzetközi élelmiszer ágazati kiállítás Kínában, a párizsi SIAL társrendezvénye, annak minőségi normái szerint. A kiállításnak Kína pénzügyi és logisztikai központja, Shanghai adott otthont. Az idei évben immár 19. alkalommal rendezték meg a kimondottan minőségi termékek iránt érdeklődő fogyasztói közönségéről elhíresült eseményt. A kiállítás 162 000 négyzetméterén 3400 kiállító mutatkozott be a világ 67 országából. A szakmai és üzleti látogatók száma elérte a 110 000 főt.
Idén az Európai Unió volt a díszvendég, amely a tagországok nemzeti standjain túl külön EU pavilonnal, a mezőgazdasági biztossal és üzleti delegációval is képviseltette magát. Phil Hogan agrárbiztos látogatást tett az AMC közösségi standján is, hogy megismerkedjen a magyar kiállítókkal és termékeikkel. Az EU pavilon látványkonyhájában Rácz Jenő, Michelin-csillagos sztárséf ínycsiklandó fogásokat készített és különféle konyhai trükköket is bemutatott a közönségnek, hogy jobban beavassa a jelenlévőket a konyha fortélyaiba.
A kínai piac és kereskedés alapja köztudottan a bizalom, ezért egy-egy biztos üzlet megkötéséhez hosszabb idő kell, olykor akár több év során nyújtott kimagasló teljesítmény és rendszeres kiállítási jelenlét is szükséges, az AMC az utóbbi években ezért a SIAL CHINA rendszeres résztvevője. A magyar export támogatására a kiállításhoz kapcsolódóan - a nyitást megelőző napon - a Sanghaji Főkonzulátus és az AMC Üzleti Fórumot rendezett a kiutazó vállalatok számára. A hazai cégek nagy sanghaji élelmiszerágazati és kereskedelmi vállalatok képviselőinek mutatkozhattak be, így a kínai disztribútorok nem csupán megismerhették a magyar termékeket, hanem átfogó tájékoztatást kaptak a vállalatok üzleti tevékenységeiről és módszereiről is. A B2B találkozón Magyarország Sanghaji főkonzulátusának vezetője, Bolla Szilárd köszöntötte az egybegyűlteket, aki előadásában a kínai-magyar barátságra épülő üzleti kapcsolatokról is szót ejtve méltatta az AMC és a Konzulátus kiváló együttműködését.